Cestování jako droga

28. 11. 2015 13:00:00
Cestování je prudce návykové. A cestování mimo Evropu ještě víc. Poslední dva roky na cestách trávím většinu času a mám to obrovské štěstí, že se z něj stala moje práce.
Yi Peng, festival v Chiang Mai
Yi Peng, festival v Chiang Mai (Matouš Vinš)

Sedím v kavárně v Chiang Mai na severu Thajska a popíjím výbornou kávu ze zdejších plantáží. Měl bych dělat nějakou práci. Ale moc mi to nejde. Raději bych zase někam vyrazil za dobrodružstvím. Vzpomněl jsem si, že úplně stejný pocit zažívám v Evropě skoro každý den. A že jsem si o tom před necelým rokem psal do deníku:

„Před pár dny jsem přiletěl z jihovýchodní Asie a už zas vymýšlím, jak co nejrychleji sehnat finance a čas, abych mohl sednout na další letadlo daleko odsud. Můj letošní cíl nasbírat u Emirates dostatek mil a proletět se business class tomu dost nahrává. Navíc je to moje práce...

Sedím teď v autobuse do Dolomit a už se nemůžu dočkat tamních nekonečných sjezdovek. Vždyť lyžování je jeden z mála sportů, které mě fakt baví. Jenže myslí jsem jinde. Zpátky v Asii, v Jižní Americe, na Zélandu... Hlava mi šrotuje na plné obrátky a kdybych tu měl internet, určitě už budu lovit nejlepší kombinace letenek.

Tohle je asi věčný úděl cestovatelů. Jakmile se nám otevřou nové obzory, chceme vidět víc. Víme, že to jde. Za každou cenu chceme pronikat dál do tajů naší nádherné Země. Čím dál, tím lépe. O to vzácnější a krásnější jsou pak chvíle, které se nám podaří urvat ke zkoumání našeho domova...

Přemýšlel jsem, co mě teď tak silně táhne pryč z Evropy. Vždyť jaro je moje nejoblíbenější období. Navíc se chci konečně znovu vrátit do Skotska, projet si další část úžasného Holandska, začít objevovat Skandinávii, navštívit spoustu kamarádů...

Ale to není výzva, je to příliš snadné. Do Nizozemí si přece mohu zaletět na pár dní, a ještě se k tomu zastavit v Berlíně. Hned si můžu odškrtnout dvě položky v „to travel“ listu. Jenže měsíc na druhém konci světa? Na účtech mám teď jen pár stovek, a ještě musím zaplatit vydání CD. Nějakých dvacet tisíc. Jo, to už mě ze židle zvednout dokáže!

Esfahan, Írán
Esfahan, Írán (Matouš Vinš)

A pak mi došla druhá věc. V „exotických“ zemích mnohem snadněji potkávám nové lidi. Všichni jsme na jedné lodi. Všichni si rozumíme. Sdílíme své radosti i strasti, dělíme se o pokoje i jídlo, lezeme spolu na hory a koupeme se nazí v řece. A pak už se třeba nikdy neuvidíme. Tahle bezprostřední blízkost a otevřenost mě dostává. Ostatní dobrodruzi jsou moje droga.

Cestuji sám, a při tom vlastně nejsem sám. Jediné, co mi zůstává, je svoboda...”

Tak. A teď jsem tady. Na celou zimu. Brzy mi vyjde kniha pro cestovatele – Travel Bible – a mezi tím už pracuji na dalším cestovatelském projektu... Co asi budu číst v deníku za rok? Za dva? Za dvacet let?

article_photo

Autor: Matouš Vinš | sobota 28.11.2015 13:00 | karma článku: 5.19 | přečteno: 227x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.26 | Přečteno: 442 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 581 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 474 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 6 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2012

Autor Travel Bible, kreativec, freelancer a digitální nomád.

Žiju svou prací a rád své zkušenosti předávám ostatním na www.matousvins.cz

Spravuji reklamní kampaně na Facebooku a pomáhám firmám naplno využít potenciál sociálních sítí. Vždy mě ale zajímá celý marketingový proces a spojování jednotlivých střípků ve funkční celek.

Zároveň hodně cestuji, píšu o tom, natáčím a fotím. Díky digitálnímu nomádství se mi doslova otevřel svět. Zimu 2014/2015 jsem téměř celou strávil v teple a letos v listopadu jsem opět odletěl do JV Asie.

Pracuji na www.couchstory.org

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...